torsdag 14 maj 2009

Ooops!

Jag lämnade visst hjärnan på jobbet idag! Skulle vara effektiv och köpa grädde till helgens bröllopstårta på lunchen men de där fyra litrarna med grädde står tryggt kvar där i jobbets kylskåp :) Eftersom det är tre mil enkelväg till jobbet var det bara att handla ny, så är det någon som har ett bra tips på vad man gör med fyra liter grädde som råkat bli över bara sådär, så är det mycket välkommet :)

Tårtorna blev dock fyllda trots allt!


Om den här tårtan blir lika fin som den är i mitt huvud är tanken att den ska vara med i min bok nr 2, så det kan tänkas att det här blir en cliffhanger!

Det ska vara stora rosa sockerblommor på min tårta så min man fick även hjälpa mig fota steg för steg bilder, han blev dock uttråkad mellan bilderna och knäppte en på hur det ser ut från andra sidan, ser rätt kul ut :)


2 kommentarer:

  1. Hey Alice,
    You can freeze the cream. You just have to whip it first. :-)

    I do it all the time, when i have left-overs, and use it for cakes we eat ourselves.

    SvaraRadera
  2. Oh really?! I did not know that, then my problem is solved :)

    Thank you Pia!

    SvaraRadera

 
Antal besökare totalt:
Antal besökare senaste månaden:
Antal besökare den här veckan:
Antal besökare idag:
Antal besökare online just nu: