torsdag 16 juni 2011

R2-D2

Tiden springer iväg och tyvärr är bloggen en av de saker jag inte riktigt hinner med, men i vår har jag ändå hunnit med lite tårtpyssel vilket känns oerhört kul. Har haft tårtabstinens i vinter =)

Jag har börjat samla material för en andra bok så därför lägger jag inte ut det jag gör här på bloggen!

Min son fyllde 5 år förra helgen och vid något svagt tillfälle lovade jag att göra honom en R2-D2 tårta till fikat på dagis. Sagt och gjort, nu har jag börjat på tårtan och igår fyllde, staplade och täckte jag den. Benen är gjorda av Rice Krispie treat, det är första gången jag jobbat med det materialet och jag måste säga att det är vansinnigt roligt Det är bara att forma smeten som man vill ha den, låta den svala och skära till. Det bästa är att om man skär fel är det bara att trycka dit mer och skära igen =)

Så här ser den ut så här långt, frotsätter med dekorationerna ikväll =)

3 kommentarer:

  1. Men sååå läcker kommer att bli så spännande att se slutresultatet. Barnen kommer att bli så glada. / Frida

    SvaraRadera
  2. Hej. vars får man tag i sånna rice krispies? dom säljs väl inte så där i butik? Jätte läcker tårta...förstår att det var pyssligt och pillrigt :)

    SvaraRadera
  3. Rice Krispies är flingor som säljs i matbutikerna, du blandar dem bara med smälta marshmallows så har du din smet =)

    Faktiskt riktigt goda!

    SvaraRadera

 
Antal besökare totalt:
Antal besökare senaste månaden:
Antal besökare den här veckan:
Antal besökare idag:
Antal besökare online just nu: